dimarts, 3 de maig del 2016

Primera Guerra Mundial segons Joseph


28 de Juliol de 1914:
Primer dia:
Quan sols havia començat la primera guerra mundial jo tan sols tenia 20 anys.
Hola em dic Joseph Joffre i sóc un comandant francès de la primera guerra mundial, estàvem en joc moltes vides i una d'elles era la meva. El meu somni era sobreviure.
Segon dia:
Havia començat la batalla de St. Michel, els estadounidencs intentaven envair-nos. Nosaltres ens defensàvem com podíem, al final tot va sortir bé menys una cosa que no vaig saber fins a la nit. Va morir la meva dona Marianne.
Tercer dia:
Estava molt trist però no podia parar de batallar perquè sinó també moriria jo. Estava molt sol i no volia parlar amb ningú. Però era comandant i havia de transmetre seguretat.
Quart dia:
La guerra seguia i ara me n'anava de viatge i no podré escriure.
Segon any:
seguia la guerra, molts companys meus havien mort. Encara seguia una mica deprimit per allò de la meva família. M'havien ascendit i també un noi que tenia 19 anys que es deia Lukas, em va salvar la vida.
1r dia( segon any):
M'estava debilitant molt, tenia el VIH que era una malaltia mortal.
2n dia ( segon any).
El metge m'ha dit que avui és el meu últim dia de vida. Li vaig dir al meu fill Marc que enterrés aquest diari quan s’acabi la guerra.
HOLA SÓC EL MARC I EL MEU PARE HA MORT

El 2016 uns arqueòlegs van trobar aquest diari i el van exposar en el museu més car de França .

Fi. (Història real)

Víctor i Àlex