dissabte, 14 de maig del 2016

El patiment


·Hola soc en Mohammed i ara us explicaré una història que em va passar de petit.
·Fa 11 anys a Síria hi havia una guerra amb l'Islam; molta gent va tindre que intentar fugir de Síria, un d'ells era jo, el meu germà Salaha i els meus pares.
·Per fugir tindríem que passar per uns quants camps de refugiats d'alguns països; fins arribar a l'Alemanya.
·Al cap de quatre dies vam arribar a Turquia;la meva mare estava molt dèbil per falta de menjar. Al arribar els camps de refugiats de Turquia, allà ens van donar unes mantes i una mica de menjar. Però no era suficient, perquè hi havia molta gent i era molt complicat conviure.
·Ara sortíem del camp de refugiats i tocaria el recorregut més difícil, les barques fins a arribar a Grècia. Aquelles barques eren molt insegures i a la meitat del trajecte unes quantes persones van caure,una d'elles era la meva mare;jo,el Salaha i el meu pare vam intentar treure-la de l'aigua,però no vam poder;ella va morir.
·Al arribar a Grècia unes persones amables i solidaries de la Creu Roja ens van acollir en unes tendes de campanya on ens van donar uns medicaments i jo estava molt trist per lo de la meva mare.
·Al cap d'uns dies jo el Salaha i el meu pare vam anar cap a Albània i de camí cap allà vaig veure a uns nens que em resultaven molt familiars,eren els meus amics de l'escola!!! Vaig anar a parlar amb ells,tots junts ens ho vam passar molt bé jugant amb una pilota(mig petada)
·Ja havíem arribat a Albània!!!Tots estàvem molt contents, perquè podríem menjar i descansar per al dia següent que arrancaríem cap a Sèrbia, un dels viatges mes curts.
·Ja estàvem sortint d'Albània(eren las 7:00 del matí) i el meu germà i jo estaven fent uns tocs amb la pilota però un rato després ens vam avorrir i vaig pensar en la mare i vaig començar a plorar,i el pare i el Salaha em van consolar.
·Faltava poc per arribar a Sèrbia però en mig del camí va caure un arbre i el meu pare va tindre que passar per el riu,jo per un moment vaig pensar que ell es quedaria a l'altra banda i no el tornaria a veure un altre cop i el Salaha pensava que li passaria com la mare i va començar a plorar i el vaig consolar.
·Al dia següent vam arribar a Sèrbia i vam jugar al pilla pilla,al escondite... Però aquests jocs els vam aprendre d'uns nens espanyols que ens van vindre a ajudar i també van vindre uns pallassos de la associació pallasso sense fronteres,aquests ens van fer riure molt.
·Avui sortim de Sèrbia per anar a Hongria,aquest viatge serà molt mes llarg en el camí ens vam trobar a un home que estava molt pàl·lid i jo li vaig dir al pare i el vam recollir jo li vaig donar una mica d'aigua i una mica de menjar que tenia amagat a la motxilla,el home ens va explicar la seva història i com va acabar tan malament en mig del camí.
·Quatre dies després el home ens va dir que quan arribéssim a Hongria ell es quedaria allà,unes hores després vam arribar a Hongria i el senyor va parar allà.
·Un dia després ens vam anar d'Hongria i li vam dir adéu al home que era tant simpàtic,ja faltava poc per acabar el viatge només faltava arribar a l'Àustria i l'Alemanya.
·Per fi em arribat a l'Àustria que son sis dies caminant. Ara estàvem sopant una sopa calenteta.
·Vam estar dos dies a l'Àustria i ja tocava marxar a l'Alemanya;ja podria viure tranquil i no anar caminant cap amunt i cap abaix.
·Set dies després vam creuar la frontera de l'Alemanya amb l'Àustria el Salaha el pare i jo estàvem molt emocionats.
·Per fi ja aviem arribat a Munic,jo ja podria fer una vida normal.
Gerard F. i Martí N.